Home
Witamy, Gościu
Nazwa użytkownika Hasło: Zapamiętaj mnie

Ezoteryka w Anime
(1 przeglądających) (1) Gość
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Ezoteryka w Anime

Ezoteryka w Anime 7 lata, 9 mies. temu #2457

  • sylka1989
  • ( Moderator )
  • Offline
  • Administrator
  • Posty: 893
  • Oklaski: 36
Wiedza ezoteryczna i techniki okultystyczne
Filmy anime oferują nam również bajki osadzone w klimatach magii i astrologii, gdzie mamy do czynienia m.in. z przemiłymi czarownicami, zawsze gotowymi pomóc nam wydostać się z tarapatów. Bohaterki anime "Czarodziejka z Księżyca" to spadkobierczynie niesamowitych mocy, a pobyt na ziemi jest tylko etapem w ich życiu, podczas którego doskonalą się i zyskują doświadczenie. Noszą one dziwne amulety, talizmany, nieustannie walczą z antybohaterami. Do walki wykorzystują umiejętności i przedmioty magiczne, rzucają czary na swoich przeciwników. W ten sposób wprowadzają młode pokolenie w prawdziwe metody okultystyczne, np. Czarodziejki zanim wypowiedzą jakieś zaklęcie, zarysowują ochronny okrąg dookoła swojego ciała - zupełnie tak samo jak czynią to prawdziwe czarownice. W tym miejscu warto nadmienić, że autorka "Sailor Moon" (czyli "Czarodziejka z Księżyca") pani Naoko Takeuchi jest członkiem Klubu Astronomicznego. Wymyślając fabułę komiksu, przemyciła do niego sporo danych astrologicznych. Zasadniczym problemem w tym anime jest szczególna koncentracja na temacie magii i okultyzmu. Występujące proporcje są tu wyraźnie zachwiane.
Do tej pory magia w wielu baśniach była tłem, marginesem i domeną złych ludzi, tu jest odwrotnie. Biała magia jest wykorzystywana rzekomo do dobrych rzeczy. Jednak magii, nawet tzw. białej, nie można utożsamiać nigdy z dobrem. W wielu animacjach widzimy fascynacje spirytyzmem, astrologią, podróżami w czasie i zjawiskami okultystycznymi. Manga i anime obfitują w terminy i znaki zaczerpnięte z rzeczywistości okultyzmu czy parapsychologii, powoduje to często rozbudzanie zainteresowań tymi tematami. Takie postępowanie w przekazach medialnych uczy podstawowych pojęć związanych z okultyzmem i astrologią (Naruto, Król Szamanów, Megaman NT, Pokemon, Czarodziejki z Księżyca). Magia, symbole, znaki wywodzące się z filozofii orientalnych sprzyjają zainteresowaniu się młodych ludzi realną magią, czasami również nieświadomie uzależniają się od niej. W japońskich animacjach magia jest artystycznie zdeformowana, podana w opakowaniu błyskotliwej akcji, rozbudza się w ten sposób zainteresowanie młodych ludzi tą tematyką. Jest to często nieświadome wchodzenie w świat okultystyczny i pseudomistyczny. Kontynuacja procesu uzależnienia od okultyzmu to cały przemysł finansowo-wydawniczy: zabawki, komiksy, książeczki do kolorowania, zeszyty, ubrania, sprzężenie z reklamami produktów, które wtórnie prowokują produkcję wielu magicznych czy okultystycznych przedmiotów (gadżetów), a nawet działań promujących zainteresowanie magią w sposób coraz bardziej realistyczny.
Ukrytym elementem zawartym w treści filmów anime jest podważanie kultury i tradycji chrześcijańskiej. W japońskich produkcjach wszyscy bohaterowie przedstawiani są w sposób fantazyjny, łącznie z bożkami, diabłami i demonami. Wiele anime posiada silne podteksty ezoteryczne i okultystyczne. W warstwie treściowej wszystko jest tu pomieszane. Widoczne są również wpływy ideologii New Age, np. ubóstwianie żywiołów natury, z którymi mamy do czynienia m.in. w seriach o Pokemonie. Czerpią one swą moc (energię) z ziemi, powietrza, wody i ognia. Oczywista jest tu analogia z różnymi religiami pogańskimi, które często oddają hołd naturze. Bohaterowie posługują się tajemniczymi mocami, zaklęciami, czarami (Czarodziejka z Księżyca, Syrenka Mako, Sally Czarownica, Fushigi Yuugi, Pokemon, Naruto, Król Szamanów i inne), których ciągłe powtarzanie ma umożliwić przejście do wyższej sfery duchowej.
Obrazy zjawisk paranormalnych, jakie licznie występują w omawianych animacjach, w tym pokazywanie wspomnianych wróżb i czarów, mogą prowadzić do tworzenia w umyśle dziecka nierealistycznego obrazu świata, pozbawionego podstawowych zasad fizyki i logicznych związków przyczynowo-skutkowych. Dla młodych odbiorców szczególnie zagrażające są obrazy przedstawiające zachowania niemożliwe do realizacji w rzeczywistym świecie oraz brak realnych skutków określonych zachowań np. w relacjach społecznych. Dzieci stanowią w tej sytuacji grupę szczególnie zagrożoną oddziaływaniem tego typu treści, ponieważ w większym stopniu niż osoby dorosłe są skłonne do identyfikowania się z atrakcyjnymi bohaterami filmowymi oraz częściej uznają wydarzenia fikcyjne i nierealne za prawdziwe. Może to prowadzić do ukształtowania błędnych, a nawet niebezpiecznych dla dziecka przekonań dotyczących funkcjonowania w rzeczywistości oraz podejmowania zachowań, których skutki mogą prowadzić do tragedii.
Postacie występujące w filmach oraz przesłania nie są wyraziste, nie porządkują świata, lecz wprowadzają do niego zamęt. Świat współczesnych antybajek stanowi jakby odwzorowanie świata dorosłych i to nie tego rzeczywistego, ale kreowanego przez reklamę i kolorowe magazyny. Wielu bohaterów wzorowanych jest na kreowanych przez kulturę mangową idolach. Bohaterowie zajmują się już nie zdobywaniem skarbów lub złota, lecz mocy nadprzyrodzonych czy też umiejętności paranormalnych (Dragon Ball, Naruto, Król Szamanów, Czarodziejka z Księżyca).
Manga i anime oddziaływają głównie na sferę emocjonalną, z pominięciem intelektualnej, co może budzić też obawy o rozwój intelektualny, rezultaty czytania i pisania oraz wypowiadania się. Film i komiks operują obrazami, które nie wywołują u oglądającego potrzeby ich nazywania. Pod wpływem obrazów nie rozwija się w dziecku umiejętność abstrahowania, a jest to umiejętność niezbędna do prawidłowego używania języka i myślenia. Ponadto język filmu i komiksu jest językiem ubogim, uproszczonym, zarówno strukturalnie, jak i leksykalnie, nie stroni się w nim od wulgarnych wyrażeń. Taki język niestety nie może być wzorem dla uczącego się dziecka. Analizując japońskie produkcje, nasuwa się refleksja, dlaczego zła kultura wypiera dobrą, a przemoc, pornografia i bluźnierstwo przeważają nad autentycznymi wartościami.
Oddziaływanie tych treści na młode pokolenie jest wzmocnione przez emisję filmów anime na licznych kanałach telewizyjnych, płyty na nośniku DVD, wydawane komiksy, czasopisma o tej tematyce. Mamy tu w konsekwencji do czynienia ze zjawiskiem generowania, powielania, utrwalania i zwielokrotniania obcych nam kulturowo wzorów i form zachowania. Identyfikacja z postaciami z mangi i anime wzmacniana jest też natychmiastowo przez pojawiające się na rynku maskotki, kapsle, gry karcianki, komputerowe, telewizyjne i różne gadżety związane z bohaterami popularnych przekazów medialnych.
Filmy i komiksy japońskie przekazują polskim dzieciom i młodzieży wartości, które są zaprzeczeniem dobra, prawdy i bezpieczeństwa. Specjaliści mówią także o swoistym zjawisku "przedwczesnego zawezwania", czyli nakłanianiu do uczestnictwa w formach aktywności przeznaczonych dla osób dorosłych. Przykładem może być naśladowanie przez młodsze pokolenie ulubionych bohaterów, idoli, o ukształtowanej i niekiedy kontrowersyjnej osobowości, gustach i preferencjach, także seksualnych, wdrażając w ten sposób dzieci do niepożądanych wzorów i stylów zachowania.
Przedstawiona charakterystyka japońskich przekazów jest zaledwie początkiem rozeznania problemu, ale już to, co się udało zaobserwować, jest niepokojące. Przekazywane treści nie odpowiadają na autentyczne potrzeby młodego człowieka, lecz starają się rozbudzić sztuczne potrzeby i tworzyć konsumpcyjne i dewiacyjne wzorce. Oferują bardzo często wartości przeciwne realnemu dobru człowieka i godzą w jego życie moralne. Człowiek zmienia się pod wpływem tego, co robi i z jakimi treściami obcuje. Dlatego długotrwałe obcowanie z analizowanymi treściami może doprowadzić do uzależnienia i identyfikowania się z nimi, a także do negatywnych zmian w osobowości. Warto zastanowić się nad skutkami obcowania z przedstawionymi tu treściami.
Ochrona dzieci i młodzieży przed negatywnym wpływem przekazów medialnych jest potrzebna i możliwa. Niezbędne są tu różnego rodzaju oddziaływania na nadawców, którzy są bezpośrednio odpowiedzialni za emitowane treści. Konieczne jest także uświadamianie rodziców i opiekunów, od których najbardziej zależy sposób korzystania z mediów. Niezmiernie ważna wydaje się również edukacja nauczycieli i wychowawców, aby mogli skutecznie rozwijać u dzieci i młodzieży umiejętności aktywnego i krytycznego odbioru treści medialnych, aby potrafiły dojrzale korzystać z dobrodziejstw kultury masowej.
Małgorzata Więczkowska, pedagog
Wieczny odpoczynek racz im dać Panie a światłość wiekuista niechaj im świeci, a dusze wiernych zmarłych niech odpoczywają w pokoju szczególnie tych co z nikąd nie mają pomocy Amen

Maria Simma

Dusze czyśćcowe mówią, że wielu ludzi dostaje się do piekła, ponieważ za mało ludzi modli się za nich. Przez odmawianie rano i wieczorem poniższej modlitwy odpustowej, wiele dusz uratować można przed potępieniem. Simma widziała pewnego razu takie dusze, których losy ważyły się między piekłem i czyśćcem.

O Najłaskawszy Jezu, miłośniku dusz, błagam Cię przez konanie Najświętszego Serca Twego i przez boleści Matki Twej Niepokolanej, obmyj we Krwi swojej grzeszników całego świata, którzy teraz konają i dziś jeszcze umrzeć mają. Serce Jezusa konające, zlituj się nad konającymi. Serce Maryi pod krzyżem omdlewające, módl się za umierającymi. Amen





Strona o Czyśćcu bardzo polecam i zapraszam ;

czysciec.npx.pl/news.php
  • Strona:
  • 1
Wygenerowano w 0.91 sekundy